Onze verplichtingen en maatschappelijk verantwoord ondernemen
Onze verplichtingen en maatschappelijk verantwoord ondernemen
Als internationaal bedrijf met het hoofdkantoor in het VK en ons kantoor in Rotterdam werken we op verantwoorde wijze en volgens strikte wettelijke en financiële normen die zijn gedefinieerd door het VK en Nederland en de lokale jurisdicties waar we verhuizingen over de hele wereld beheren.
Als bedrijf van de AGM Group werkt ons bedrijf volgens de strenge bestuursnormen die zijn opgesteld door ons moederbedrijf. Dit omvat onze inzet voor een groeps brede Corporate Social Responsility-programma en ons beleid op volgende zeven gebieden:
- Kwaliteit
- Omgeving
- Gemeenschap
- Veiligheid
- Diversiteit en inclusie
- Welzijn van de werknemer
- Talent en ontwikkeling
Duurzaam en eerlijk
Ons doel is om ons bedrijf te runnen op een manier die duurzaam en eerlijk is. Dit heeft invloed op elk aspect van ons bedrijf, van onze milieupraktijken, financiële stabiliteit, het waarborgen van gezondheid en veiligheid, gegevensbeveiliging, ervoor zorgen dat onze prijzen realistisch zijn, hoe we met onze klanten werken, hoe we onze werknemers behandelen en hoe we onze servicepartners behandelen en werkafspraken mee maken (SLA’s).
Hoe we Best Practices beïnvloeden
We streven ernaar om best practices te creëren op de gebieden die we kunnen beïnvloeden:
1. Onze kantoren
We richten ons op onze eigen medewerkers en kantoren om best practices te garanderen. Dit is het gebied waar we in staat zijn om de meest directe impact te maken en veranderingen snel door te voeren.
2. Ons wereldwijde netwerk
Als wereldwijd oprerend bedrijf hebben we servicepartners over de hele wereld beschikbaar en beheren we de kwaliteit voor het leveren van verhuis- en relocation services. We zijn in staat om hun werkzaamheden te bespreken en mogelijkerwijs te beïnvloeden om zo normen wereldwijd te verbeteren. Tevens kunnen wij ook leren van onze partners en door met elkaar te blijven communiceren vindt een constante verbeteringsslag plaats. Hiervan profiteren zowel wij als Gerson Relocation alsook onze agenten, maar belangrijker ; vooral onze klanten!
3. Onze klanten
Wij bieden klanten een beter alternatief door diensten aan te bieden die marktconform zijn en worden geleverd volgens de best practices methode en tegen een eerlijke prijs. Door bewustwording te creëren omtrent de belangrijkste problemen in onze industrie en daarvoor oplossingen te bieden aan onze klanten, kunnen we een positieve impact hebben en hen helpen ook hun eigen governance en MVO-doelstellingen te bereiken.
Hieronder volgen voorbeelden van programmas die we hebben gecreëerd
Inclusiviteit en gelijkheid
Wij zijn een bedrijf waarbij contact erg belangrijk is. Als internationaal verhuisbedrijf is ons succes gebaseerd op het helpen van bedrijven bij het bouwen van diverse werkplekken en het samenbrengen van mensen. Het voelt alleen maar natuurlijk dat we inclusiviteit en gelijkheid op alle mogelijke manieren willen bevorderen. Op ons hoofdkantoor in het VK en Nederland spreken we bijvoorbeeld de volgende talen: Engels, Afrikaans, Arabisch, Tsjechisch, Nederlands, Frans, Duits, Grieks, Hindi, Italiaans, Japans, Lets, Mandarijn, Pools, Portugees, Punjabi, Russisch, Spaans, Swahili en Urdu. We streven ernaar om voortdurend te groeien en te leren, zodat we onze wereldwijde klanten de beste services kunnen bieden.
Nationale minimumloon en andere personeelsbeloningen
Wij zijn een gecertificeerde minimumloon werkgever en werken volgens de geldende CAO en dat zien we als het minste wat we kunnen doen. Daarom bieden we ook andere arbeidsvoorwaarden aan die voldoen aan de behoeften van onze medewerkers zoals bijvoorbeeld het faciliteren van thuiswerken.
Vertrouwen in personeelsbeloningen
Het zijn onze medewerkers en hun inzet voor onze klanten die alles mogelijk maken. We hebben een ‘Employee Benefit Trust’ opgericht, waardoor onze medewerkers mede-eigenaar zijn van AGM Group en met 25% van de aandelen van het bedrijf toegewezen aan de trust. Ons doel is medewerkers te behouden en te belonen voor hun uitstekende klantenservice.
Werknemers welzijn
We begrijpen dat het welzijn van onze medewerkers cruciaal is voor het succes en de duurzaamheid van onze service. We nemen maatregelen om ervoor te zorgen dat we het fysieke, financiële en mentale welzijn van onze medewerkers ondersteunen. Door goed voor ons personeel te zorgen, kunnen zij beter voor onze klanten zorgen.
Moderne slaverij
Als werkgever en onze rol bij het beheer van een wereldwijde leverancier van servicepartners doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat de services die onze klanten ontvangen en de prijs die u betaalt marktconform is en volgens wettelijke regels. Ons strikte beheer van onze servicepartners en de manier waarop we onze eigen kantoren werken is een belangrijk onderdeel van de preventie tegen moderne slavernij.
Gegevensbeveiliging en bedrijfscontinuïteit
Dit is een cruciale uitdaging voor iedereen. Ervoor zorgen dat we over de nodige processen beschikken om de continuïteit van de dienstverlening en de integriteit van klantgegevens te behouden, is essentieel. We houden ons aan best practices door te werken binnen de GDPR/AVG richtlijnen en we zijn ook ISO27001-gecertificeerd. Uw privacy is onze prioriteit. Zie ons privacybeleid.
Uitstoot en koolstofbeheer
We zijn bezig geweest om onze CO2-uitstoot te verminderen ten opzichte van onze omzet. We hebben onze CO2-uitstoot gemeten en een plan opgesteld om onze uitstoot te verminderen. Dit omvat het veranderen van onze werkplek en ons gedrag om energiezuiniger te worden, het veranderen van onze inkooppraktijken, het updaten van onze voertuigen naar voertuigen met een lage uitstoot en het verminderen van vliegreizen. Zoals veel bedrijven hebben we nog veel meer te doen, maar we hebben onze manier van werken aanzienlijk veranderd, wat een groot verschil heeft gemaakt.
Wegwerpplastic verwijderen en duurzame verpakkingen gebruiken
In de afgelopen decennia hebben kunststoffen ons hele leven radicaal veranderd, maar we moeten opnieuw nadenken over hoe we dingen doen. We zoeken naar manieren om plastic uit onze service te halen en dat geldt vooral voor de inpakwerkzaamheden van onze verhuizers waarbij veel plastics worden gebruikt zoals bijvoorbeeld bubblewrap. Dit zijn helaas kunststoffen voor eenmalig gebruik. Waar we kunnen vervangen we deze door bij voorkeur biologische alternatieven, of waar deze niet beschikbaar zijn herbruikbare en recycleerbare opties. Als bedrijf gebruiken we gecertificeerd hout en papier uit duurzame bossen, zonder bleken en recyclen we bijna 100% van deze materialen die we binnenkrijgen. We testen ook alternatieven voor plastic tape en verwijderen plastic voor eenmalig gebruik uit onze kantoren.
Liefdadigheidsinzamelingen voor Marie Curie Cancer Care
Gerson Relocation is al een lange tijd supporter van Marie Curie Cancer Care. We bieden een service bij elke verhuizing waarbij onze klanten ervoor kunnen kiezen om items van hun verhuizing te doneren om Marie Curie te ondersteunen. Gedoneerde items worden verzameld door Gerson Relocation en afgeleverd bij Marie Curie om in hun winkels te verkopen. Dit helpt om geld in te zamelen en stimuleert hergebruik en upcycling.
Verzameling van donaties van Trussell Trust Foodbank bij elke verhuizing
Doneer voedsel als u verhuist met Gerson Relocation. Volgens statistieken is er een toenemende vraag naar noodvoedselvoorziening van voedselbanken bij gezinnen die te maken hebben met armoede. We werken samen met de Trussell Trust en de Voedselbank in Rotterdam om het de mensen die we verhuizen gemakkelijk te maken om voedsel te doneren aan gezinnen in nood. Als u verhuist en ongeopend ingeblikt of niet-bederfelijk voedsel heeft met een houdbaarheid van 3 maanden dat u niet langer nodig heeft, vraag dan Gerson Relocation om u onze liefdadigheidsdozen en etiketten te bezorgen als onderdeel van uw verhuizing.
CLIC op Sargent Collecties
Gerson Relocation VK werkt samen met CLIC Sargent om het bewustzijn van hun zaak te vergroten. Vanaf de diagnose zullen de gespecialiseerde zorgteams van CLIC Sargent ingrijpen, klaar om kinderen en jongeren met kanker te helpen, te ondersteunen en te begeleiden. Laten we voor de kinderen die dit jaar in het ziekenhuis liggen, samenwerken om hen eraan te herinneren dat we aan hen denken. Doe dit jaar mee om veel jongeren en kinderen te helpen deze kerst. Meld u hier aan.
Geweldige klantervaringen beginnen hier
Alles verliep vlot. Het organiseren van het verhuisproces bleek eenvoudiger dan we dachten.
De heer MD verhuisde van België naar Singapore
Absoluut briljante klantenservice door het Britse team!
Dhr. H verhuisde van Londen, VK naar Amsterdam, Nederland
Zeer behulpzaam en geduldig, zelfs toen de dingen ingepakt waren dat we er weer uit moesten!
Mevrouw V verhuisde van Parijs, Frankrijk naar Genève, Zwitserland
De bemanning was fantastisch, zeer snel, beleefd en punctueel.
Mevrouw CJ verhuisde van Londen, VK naar Californië, VS