skip to Main Content

Beheerde forfaitaire oplossingen – zorgplicht

two brothers on the beach, with the older one taking his duty of care seriously
Image by Juan Pablo Rodriguez on Unsplash

Elk bedrijf heeft de zorgplicht voor zijn medewerkers. Of u nu op kantoor werkt, op afstand werkt of een internationale opdracht heeft, uw verplichtingen veranderen niet. Een RES Forum- enquête uit 2019 1 vond echter tegenstrijdige opvattingen over zorgplicht binnen wereldwijde mobiliteit.

Over het algemeen wordt het beschouwd als een belangrijk onderdeel van het wereldwijde mobiliteitsprogramma. Niet alleen voor risico- en wettelijke compliance-elementen, maar ook voor ethische en morele verplichtingen jegens de werknemer. Desondanks ontbrak het vaak aan uitvoering van beleid met een duidelijke focus op zorgplicht.

Terwijl het inzicht van de werkgevers uiteenliep, hadden de werknemers een duidelijkere mening. De meerderheid vond een sterk zorgplichtprogramma in de regel belangrijk. Waar er kans was op ontbering of gevaar op de gastlocatie, zagen ze dat allemaal als essentieel.

Nu de wereld in de greep is van een wereldwijde pandemie , is zorgplicht een grotere prioriteit geworden. Aangezien toegewezen personen duidelijk zijn over het belang ervan, is het essentieel dat werkgevers het naar voren brengen in hun programma’s.

Effect van Covid-19

buspassagiers die voor hun welzijn zorgen door gezichtsmaskers te dragen tijdens de uitbraak van covid-19

Afbeelding door Marco Testi op Unsplash

Recente wereldwijde gebeurtenissen hebben een nieuw licht geworpen op de zorgplicht. Toen de pandemie toesloeg en landen op slot gingen, leden bedrijven. Handelsbeperkingen, reisbeperkingen en de spanningen van werken op afstand hadden gevolgen voor veel bedrijven.

Die organisaties met internationale opdrachten stonden voor extra uitdagingen. Uit een EY- rapport 2 van juni 2020 bleek dat slechts 4% van de respondenten geen directe actie ondernam als gevolg van Covid-19. De rest verplaatste zich om opdrachten na de uitbraak te herzien, uit te stellen of zelfs te annuleren.

In de Covid-19-wereld moeten werkgevers heroverwegen hoe ze rechtverkrijgenden ondersteunen. Zonder wereldwijd vaccin moeten medische verzekeringspolissen worden bijgewerkt. Aangezien het virus zich blijft verspreiden, moet een reisverzekering noodrepatriëring mogelijk maken.

Bovendien is hernieuwde aandacht voor geestelijke gezondheid nodig. De meeste respondenten erkenden een aanzienlijk risico voor de geestelijke gezondheid als gevolg van de crisis. Toekomstige opdrachten zijn afhankelijk van het adresseren van deze risico’s en het adequaat ondersteunen van de medewerkers.

Nu bedrijven internationale opdrachten hervatten, vraagt ​​de zorgplicht meer aandacht. De langetermijneffecten van Covid-19 zijn onbekend, maar uw verantwoordelijkheden zijn even duidelijk als altijd.

Lokale kennis

Lokale kennis kan voor de werkgever als routine worden beschouwd. Voor de medewerker kan het het verschil zijn tussen zich in een opdracht vestigen of moeite hebben om zijn draai te vinden.

stel dat voor hun welzijn zorgt door te decoreren terwijl ze zich in hun nieuwe huis vestigen
Afbeelding door Roselyn Tirado op Unsplash

Terwijl het virus eb en vloed, wordt lokale kennis belangrijker dan ooit. Dat wil niet zeggen dat het niet al van vitaal belang was. Het begrijpen van lokale wetten, gebruiken en wetgeving speelt een grote rol bij het verhuizen van medewerkers. Vanuit het oogpunt van zorgplicht is het inderdaad een van de belangrijkste aspecten van elke verhuizing.

Tegenwoordig is kennis van lokale Covid-19-beperkingen essentieel voor elke internationale verhuizing. Quarantainevereisten, lockdown-wetten en richtlijnen voor maskers zijn van vitaal belang voor de verhuizende werknemer. Hoewel een deel van die informatie bij de werkgever ligt, is het meeste afkomstig van de verhuispartner en hun wereldwijde netwerk.

Betrouwbaar wereldwijd netwerk

Van baan veranderen en verhuizen staan ​​hoog op de lijst van de grootste oorzaken van stress in het leven. Tel daarbij op dat je je gezin naar een ander land moet verhuizen en de stressniveaus gaan door het dak. Met zoveel omwentelingen is het essentieel dat de rechtverkrijgenden goed worden ondersteund tijdens de verhuizing.

groot containerschip voor wereldwijde verhuisdiensten
Afbeelding van Alexander Kliem via Pixabay

De rol van de leverancier in dit proces mag niet worden onderschat. Afgezien van onschatbare lokale kennis, vertrouwen opdrachtnemers in elke fase op hun leveranciers. Of het nu gaat om het vinden van een huis of het volgen van bezittingen, de leverancier zorgt voor gemoedsrust tijdens de reis.

Naast de praktische zaken, helpt advies over het besteden van krappe budgetten de stress bij de cessionaris te verminderen. Door effectief overleg zal een verhuispartner prioriteit geven aan elke fase. Naast het leveren van waarde, identificeren ze ook risico’s die de cessionaris niet zou verwachten.

Een managed lumpsum-oplossing vereenvoudigt het proces voor de werkgever en geeft de werknemer meer vrijheid en flexibiliteit. Effectief programmabeheer vanuit een betrouwbaar netwerk geeft prioriteit aan het welzijn van medewerkers. Dit zorgt voor gemoedsrust en zorgt ervoor dat alles binnen het budget wordt opgeleverd.

Gerson Relocation’s Managed Lump Sum-programma

Door middel van vaste verhuisvergoedingen helpt ons beheerde forfaitaire programma u om effectief te budgetteren. Tegelijkertijd geeft het uw medewerkers de vrijheid om de diensten te kiezen die het beste aansluiten bij hun behoeften.

Van verzending tot vestiging, onze deskundige ondersteuning helpt u een heel eind op weg naar een succesvolle wereldwijde verhuizing. Alle verhuizingen worden zonder compromissen afgeleverd. En met services die worden beheerd via ons goedgekeurde partnernetwerk, worden uw medewerkers bij elke stap ondersteund.

U heeft de zorgplicht voor uw medewerkers, maar dat betekent niet dat u het alleen hoeft te doen. Neem contact met ons op  voor meer informatie over hoe we u kunnen helpen om voor uw internationale medewerkers te zorgen tijdens hun reis.

1 Zorgplicht en wereldwijde mobiliteit – de rol van de werkgever. Voldoen aan normen of de lat hoger leggen? Onderzoeksrapport maart 2020.
2 Nu, daarna en verder. De reactie van Global Mobility op Covid-19 juni 2020.

    Gemiddelde klantwaardering:   4.8/5

    EEN OFFERTE AANVRAGEN




    Back To Top
    0 Shares
    Share via
    Copy link
    Powered by Social Snap